Enjoy the best and leave the worst.Mana-mana yang melarakan di blog ini;boleh campak jauh-jauh =,= Kita semua ada tanggungjawab :DD

Tuesday 29 September 2009

Untitled 12

“Sorry.”

Dia mengangkat muka daripada beg pakaian memandang Edi.Dia mengeluh perlahan. “Tadi kan dah dah cakap sorry.” Zeyq menyambung mengemas pakaiannya.

“Tahu.” Edi memandang kosong pada lantai. “Sorry sebab tak boleh hantar.” Perlahan nada suaranya.

“Takpe.” Zip beg pakaian ditarik.Sweater di hujung katil dicapai.Kaki perlahan-lahan menjejak lantai untuk berdiri. “Masuk office pukul 2 kan?” Jam di tangan dipandang sekilas.

Edi mangangguk. “Cab dah sampai.Nanti sampai sana call ar.” Beg pakaian di sebelah Zeyq dicapai.

“Biar I angkat la beg tu.I larat lagi.”
Edi mengangkat kening sebelah. “Makan bersuap tu kira larat ke?” sarkastik nada suaranya.

Zeyq sengih. “Surrender.” Tangan kiri diangkat tanda mengalah.Dia perlahan-lahan berdiri dengan menungkatkan tangan pada katil.

“Boleh tak?” Edi memandang pada Zeyq yang sedang cuba berdiri.Nampak susah je nak berdiri.

“Boleh.Bukan sakit sangat pun.” Perlahan-lahan dia melepaskan tangan yang bertungkat pada katil.Sakit di kaki kanan masih terasa.Tangan dilepaskan daripada pegangan.Hah,elok je aku berdiri. “See.” Zeyq sengih bangga.

Edi buat muka toya.Pak cik sorang ni,dapat berdiri pun dah riak habis. “Dah jom.I dah lewat ni.”

Langkah diatur keluar daripada pintu wad menuju ke lif. “Nanti makan ubat.” Edi bersuara memecah kesunyian.Zeyq memandang Edi di sebelahnya. “Ye.Berapa kali nak cakap?” Edi sengih.Pintu lif terbuka.Mereka melangkah masuk tanpa bersuara.

Edi memandang sekeliling lif.Dalam lif cuma ada dia dan Zeyq.Bagus sangat la ni.Dia mengeluh perlahan.

“Edi.”
Edi berpaling memandang Zeyq di sebelahnya dengan kening terangkat sebelah.
“Hmm?”

Zeyq menarik nafas. “Siapa I pada you?” dingin Zeyq bertanya.

Cepat-cepat Edi mengembalikan pandangannya pada pintu lif.Zeyq terhantuk kat mana-mana ke tadi.Tiba-tiba tanya soalan yang tak ada dalam syllabus macam ni.

Siapa Zeyq pada Edi?Musuh?Tak.Dia tak sekejam tu.Kawan?Mungkin.Tapi mungkin lebih daripada tu.Habis tu someone special?Semua orang special.Kalau semua tak apa yang ya?

p/s..ni je yg sempat

3 comments: