Enjoy the best and leave the worst.Mana-mana yang melarakan di blog ini;boleh campak jauh-jauh =,= Kita semua ada tanggungjawab :DD

Saturday 20 June 2009

Benci vs suka 9

Green Day-Know Your Enemy memecah kesunyian di dalam kereta.Jo static dengan kedudukannya di sebelah Dic.Dic hanya membisu.

Jo duduk di atas sofa bersebelahan Dic.Dic memerhati tingkah laku Jo.Jo hanya senyap menonton perlawanan bola sepak entah antara kumpulan mana di tv.Dic turut mengalihkan pandangannya pada tv.
“Dic..”Jo mengigit bibir.Matanya masih tertumpu pada tv.
“Hmm..”Dic tidak mengalihkan tumpuannya pada tv.Jo menarik nafas dalam-dalam, “Ma dengan pa dah balik sini.Now it’s my turn.Jo nak balik Taiping.”
“Bila?”Dic menarik mug kopinya. “Anytime,esok ke..” Dic meletakkan kembali mug kopinya yang telah diminum.Dia senyap memikirkan sesuatu. “Lusa kita balik.Berapa hari nak stay kat sana?”Kad kuning dikeluarkan pengadil.Dic berkerut dahi sambil matanya tertumpu pada tv.
“Suka hati la.Asal dapat balik Taiping!”


Dic tersenyum.Jo berlari anak menuju kea rah orang tuanya dan memeluk mereka.Puan Norlin dan Encik Abdul Aziz hanya tersenyum.
“Mummy!Daddy!Rindunya!”Jo mengucup tangan ibu bapanya.Dic bersalaman dengan Encik Abdul Aziz.
“Mummy ngan Daddy je?Abang taruk kat mane?”Aizat berdiri di pintu dengan sengih nakal.Jo memandang abangnya sambil mengatur langkah. “Oh my bro!Miss you..”sarkastik Jo menuturkannya. “Ceh..Sini salam”Aizat menghulurkan tangannya.Jo bersalaman dengan abangnya.Dic turut bersalaman dengan Aizat.
“Masuk la dulu.Mummy masak special untuk korang,”Puan Norlin tersenyum melihat perangai anak-anaknya.Jo melangkah masuk.Langkahnya terhenti, “Bro,tolong bawa masuk beg-beg kat luar tu ek?”Jo sengih keji.Aizat ternganga seketika. ‘Adik aku sorang ni,memang nak kena.’Dic hanya tersenyum. “Tak pe,Dic tolong.”

“Mummy nak tambah lagi..!”Jo mengangkat pinggannya.Puan Norlin mengerutkan dahinya.
“Ana!Ni dah masuk kali kedua tau.Banyaknya Ana makan,”Puan Norlin membuat muka serius.
“Ala mummy..Kat overseas semua masakan western.Ana ni kan perut Melayu,”Jo memuncungkan mulutnya,buat muka simpati.
“La..Ana masak jer la.Bukan susah pun,mummy kan dah ajar,”Puan Norlin memandang Jo.Dic ketawa kecil.Semua yang berada di meja makan memandangnya.Jo memandang dengan pandangan tajam.Dic hanya tersenyum memandang Jo di sebelahnya.
Jo masak?Kat sana tu Jo mana ada masak ni semua.Jo kan ada personal chef yang tolong masak 6 kali sehari.Tu pun still komen tapi makanan tetap masuk dalam perut.
“Ana tak masak ek?”Aizat memandang Jo dengan muka yang dibuat-buat terkejut.Jo membalas pandangan Aizat. ‘Kantoi’

6 comments: